יום שלישי, 13 באפריל 2021

כתב אישום נגד רופא "מעשה שעלול להפיץ מחלה"

 פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבימ"ש השלום ברמלה נגד מחמוד ג'בארין והדיל עומרי, רופא ואחות, בגין עשיית מעשה שעלול להפיץ מחלה ברשלנות.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – סוגיות משפטיות ב – ישראל היום!

עו"ד נועם קוריס - כותב בערוץ 7

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס – צבע אדום מבזקלייב

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נטע פוניס- אלהרר, במועד הרלוונטי הנאשם עבד כרופא משפחה בקופת חולים כללית ושימש כרופא המשפחה של הנאשמת, שהינה אחות. במסגרת עבודתו, בעת התפרצות נגיף הקורונה, הוסמך הנאשם, בין היתר, לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, להפנות אזרחים למתן בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה, לעדכן חולים מאומתים על כניסתם לבידוד, ומתן אישורי החלמה לעומדים בקריטריונים למען יציאה מבידוד. בין הנאשם לבין דודה של הנאשמת קיימים קשרי חברות קרובים.

במועד שאינו ידוע במדויק, התחתנה הנאשמת, והיא ובן זוגה הזמינו כרטיסי טיסה ל- 23.10.20 ליוון. ב- 20.10.20, במסגרת ההיערכות לטיסה, נערכה לנאשמת בדיקת קורונה במסגרתה התגלה כי היא נושאת בגופה את הנגיף.

ב- 21.10.20, במסגרת תפקידו כרופא המשפחה ובעקבות התוצאה החיובית, שוחח הנאשם עם הנאשמת והסביר לה את הכללים אליהם היא נדרשת בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכי עליה להיכנס לבידוד.

חרף זאת, בהמשך אותו היום, סמוך לשעה 13:00 ובניגוד להנחיות שקיבלה, הגיעה הנאשמת למרפאה וערכה בדיקה נוספת לגילוי נגיף הקורונה. הנאשמת פנתה למרפאה על דעת עצמה, ולא יידעה אף אחד במרפאה בדבר היותה נשאית של הנגיף. במעשיה עלולה הייתה להדביק אחרים ולסכן את בריאותם. באותו המועד, סמוך לשעה 20:30, התקבלה תוצאת הבדיקה השנייה של הנאשמת, לפיה אינה נושאת בגופה את הנגיף. נוכח בדיקה זו, ובהסתמך עליה, פנתה הנאשמת באמצעות דודה לנאשם, והשניים העבירו לו את התוצאה השלילית של הנאשמת, על מנת שיוכל להנפיק לנאשמת אישור החלמה, והיא תוכל לצאת מן הארץ לטיסה שקבעה.

ב- 23.10.20, טרם קבלת אישור ההחלמה, יצאה הנאשמת מביתה והגיעה לנתב"ג במטרה לעלות על טיסתה.  בדלפק משרד הפנים, עוכבה הנאשמת, לאחר שנמצאה במערכת כמחויבת בבידוד בשל היותה חולת קורונה. בתגובה, יצרה הנאשמת קשר עם הנאשם וביקשה ממנו להנפיק לה אישור החלמה במקום.

הנאשם, בהסתמך על דברי הנאשמת, הנפיק לה אישור החלמה בניגוד להנחיות משרד הבריאות וחרף העובדה כי באותה עת הייתה הנאשמת עדיין מחויבת בבידוד והדבר היה ידוע לו. התנהלות הנאשמת והאישור שהוצא בניגוד להנחיות, עוררו את חשדם של השוטרים שהגיעו למקום, והנאשמת נלקחה לחקירה ונמנעה מלעלות לטיסתה. בהמשך, בבירור שנערך עלה כי בדיקתה השנייה של הנאשמת הייתה שגויה וכי היא אכן נושאת בגופה את הנגיף. ב- 1.11.20 ערכה הנאשמת בדיקה שלישית במסגרתה עלה כי היא עודנה נושאת בגופה הנגיף.

על פי כתב האישום, הנאשם לא נהג כפי שרופא סביר מן היישוב במקומו היה נוהג בנסיבות העניין; לא בירר את טיב הבדיקה שהועברה אליו על ידי הנאשמת, והפיק אישור החלמה שלא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במעשיו עלול היה לסכן את בריאותם של אחרים; הנאשמת לא נהגה כפי שאדם סביר מן היישוב היה נוהג בידיעה כי הוא נושא בגופו את הנגיף והפרה הנחיות משרד הבריאות. הנאשמת הלכה לבצע את הבדיקה השנייה כשהיא מחויבת בבידוד ולא דיווחה לאף אדם במרפאה כי הינה נשאית של הנגיף. הנאשמת התכוונה לצאת מן הארץ בניגוד להנחיות משרד הבריאות, כשהיא עודנה מחויבת בבידוד.

 


עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה